Hát valahogy ilyenféleképen gondolkodhatott Robby Gordon is, amikor felrúgva az élcsapatok évtizedes koncepcióját a minél kisebb-könnyebb autókról, keresztezett egy Hummert és egy moster truckot, és már kész is volt a közel ütőképes, brutális, american baja-stílusú tereprali versenygép.
Dakar Hummer H3, CE Rally 2008, © Sz Cs
És ahogy Nagy Dániel írta a Belsőségre: "Kívülről Robby Hummerje a legbrutálisabb, megy mint a bolond és ehhez úgy ordít a V8, hogy szem nem marad szárazon."
Ez a bizonyos büntető V8 a publikus adatok szerint a Hummert tulajdonló GM egyik viszonylag nagy szériában készített versenymotorja; 7 literes, szívó. Én emellé még valószínűsíteni tudom, hogy egy felfúrt Hemiről van szó (ami ugye utcára létezik 5,7, 6,1, 6,4 l változatokban), kb. 600 Le-vel és 1000 Nm-el (és ha vetünk egy pillantást a Mercedes 65-ös AMG motorjának teljesen publikus adataira, akkor nagyjából ugyanitt vagyunk).
(Köv post holnap vagy egy hét múlva!)
Ajánlott bejegyzések: