A kiállítás két jókora csarnokot foglalt el és a köztük lévő utcát (talán az volt a legérdekesebb helyszín). Egyharmad részben a márkák és a márkaklubok mutogatták a gyári állípotú 100 és 20 év közötti kocsijaikat. Egy másik harmad az eladó veteránok birodalma volt, köztük egypár "nemlétező" járművel. A harmadik harmadot a brutális méretű és választékú alkatrész-tartozék-ruházat-relikvia-autós művészet stb. vásár töltötte ki.
Több mint 8 órát töltöttem a kiállításon. Megérte. Autóbuzi létemre tucatnyi olyan márka autóit láthattam testközelből, amiknek azelőtt még a nevét sem hallottam/egyetlen létező példányát sem láttam: Isorivolta, Hispano Suiza, Panhard, Matra, Alpine, Facel Vega, De Dion-Bouton... Fagyoskodtam vagy fél órát egy Benz Patent Motor-Wagen mellett, hogy - a végére erősen izzadó mercedeses embernek - hátha sikerül beindítani...de nem, pontosabban csak néhány ütem erejéig. Láttam olyan eladó autókat, amikből egy-egy darab létezik. Testközelből nézhettem, és persze hallhattam, egy saccra '10-es évekbeli (jav.: húszas évek, lásd lentebb) számomra ismeretlen sportkocsit, amint a tulaj a haverokkal megtett pár kört - büntető hanghatás kíséretében. Majdnem lefújta a hajam a fejemről egy tökéletlenül elégett aromás szénhidrogénekkel teli felhő által egy baromi nagy ezer éves dízel stabilmotor, aminek a kéménye vége vesztemre pont felém volt hajlítva, mikor egy kisebb motor segítségével beindították. Ami szintén nem volt mindennapi szeánsz: nem ám önindító, aztán los geht's, hanem kisebb stabilmotor lendkerekét kurblizással meghajtani, az előbb-utóbb beindul, utána nagyobbat 20 méteres ékszíjjal meghajtani (ékszíj folyamatos feszítése a kisebb stabilmotor kocsijának hátrább tolásával:), és ha az beindult, akkor arra jöhetett a cséplőgép, vagy mittudomisénmi.
Beszúrok néhány fotót ízelítőnek, de ez tényleg csak a jégyhegy csúcsa:


Jön a birodalmi Renault, és hamm, bekap - egy mai autó e mellett mecsinek tűnne

Citroën CX Cabriolet - egy van belőle, az egy autóbőrös standjának installációja

Citroën Type G - Fantomas ezúttal távolmaradt

Benz Patent Motor-Wagen - kettő is volt belőle

Bazár - ami itt nincs egy felújítás alatt álló veteránhoz, azt el lehet felejteni

Kerékkulcs és -kalapács vintage sportkocsik központi szárnyasanyájához

Ez szaladgált ott föl-alá - kiderítem a típusát -> sikerült: Bugatti Type 35 valamelyik változata, valsz kompresszoros (ütött-kopott, de egészséges, versenyzett állapotban)

És van ami örök - első szériás 911 Targa békazöldben
Szóval ilyesmik voltak - megérte.
Ajánlott bejegyzések: